ARTEHERBÁŘ
Arteherbář propojuje svět bylin a arteterapii. K jeho vzniku se váže hezký příběh. Vytvářela jsem ho postupně skrze webináře s podobně laděnými lidmi. Naše duševní zdraví po době covidu bylo v ohrožení. Někdo řešil zdravotní potíže, někdo vyhoření v práci. Vztahy v době izolace prošly taky velkou zkouškou. Postupně se k nám přidávalo víc a víc lidí. Já jsem skupinu organizovala a vymýšlela techniky arteterapie spojené s bylinami. Povídali jsme si o duševním zdraví a prevenci.
Postupně se začala zrodila myšlenka začít techniky sepisovat. Abych ještě více motivovala ostatní ke kreslení, vytvořila jsem výzvu. Ten, kdo nakreslil bylinku a poslal mi ji, dostal Arteherbář. Sešlo se obrovské množství kreseb, které mi posílali lidé napříč republikou. A ilustrace byly na světě. Pak už to chtělo skvělou grafiku. Dát to celé zpracovat sociální firmě, kde pracují lidé s duševním onemocněním, pak už bylo jasnou volbou. Na radost, kterou jsme s grafičkou měly, když jsme je viděly vytištěné, si ještě vzpomínám. Mám ráda spontánnost, smysluplnost a věci s přesahem a také, když mají lidé možnost rozvíjet svůj potenciál. To vše se v Arteherbáři povedlo.
Chcete svůj Arteherbář? Napište si o něj Jitce na e-mail: jitka.bakova@pdzvymenik.cz. Připište počet kusů a preferovaný způsob dopravy. A za chvíli je u vás.
Oblíbený je jako nástroj seberozvoje pro pracovníky pomáhajících profesí.
Pořídila si ho maminka pro svého syna, který miluje přírodu a může ji i sebe skrze něj poznávat.
Pár podnikatelům pomáhá se na malý moment zastavit od práce.
Dvě paní učitelky inspiruje ve výuce.
Baví také arteterapeuty, protože námětů na techniky není nikdy dost.
Arteherbář ve firmách
Psychické potíže často vznikají v pracovním prostředí. Arteherbář nabízí možnost, jak se věnovat duševního zdraví zaměstnanců nenásilnou formou. Otevírá dveře k novému způsobu rozvoje zaměstnanců a rozvíjí kreativitu.
Kdy je vhodné Arteherbář použít?
Zaměstnanec se točí v kruhu slov a koučovací otázky nepomáhají.
Zaměstnanec nemluví, začal se chovat jinak a přitom vidíte, že se něco děje.
Vnímáte příznaky vyhoření.
Kreativita se vytratila. Zaměstnanec nepřináší nápady, které dříve měl.
Pokud si objednáte pro vaše zaměstnance Arteherbář v počtu 30 ks a více, dojedu k vám do firmy představit, jak s ním co nejlépe pracovat.